پاسخ فناورانه| رفع بیش از 670 نیاز صنعت در دستور کار قرار گرفت

پاسخ فناورانه| رفع بیش از 670 نیاز صنعت در دستور کار قرار گرفت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70087
مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با توجه به اطلاعات گردآوری شده از شرکت‌های دانش‌بنیان در بازه زمانی 5 سال اخیر یک بانک اطلاعاتی بسیار غنی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است.

این مرکز با راه‌اندازی برنامه شناسایی نیازهای فناورانه صنایع بزرگ تا کنون بیش از 670 نیاز فناورانه را برای ارائه راهکار به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه کرده است.

 با توجه به بسترهای آنلاین فراهم شده شرکت‌های متقاضی استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به سامانه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه و اطلاعات لازم مانند جزئیات محصولات دانش‌بنیان خود را وارد کنند.

با توجه به امکانی که این بانک اطلاعاتی غنی و به‌روز در اختیار مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار می‌دهد، برنامه‌ای در مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تبیین شده است که در راستای رفع نیازهای راهبردی صنایع بزرگ اجرا می‌شود.

بر اساس این برنامه کارگزارانی که همکار مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هستند به صنایع مختلف مراجعه و نیازمندی‌های صنایع بزرگ را شناسایی می‌کنند و این نیازمندی‌ها در یک قالب مشخص ثبت می‌شود.

پس از شناسایی این نیازها، این مسئله به اطلاع شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در این حوزه رسانده می‌شود تا در این خصوص راهکارها و پاسخ‌های فناورانه ارائه کنند.

این برنامه علاوه بر رفع نیازهای مهم صنایع بزرگ کشور، به ایجاد بازار مصرف برای تولیدات و خدمات دانش‌بنیان کشور، کمک می‌کند.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در 5 ماهه اول سال 1399  در حدود 3 هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه به صنایع و شرکت‌های بزرگ معرفی شده‌اند.

همچنین مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری  در سال 1399  در راستای شناسایی هر چه بیشتر نیازهای فناورانه صنایع بزرگ 10 رویداد شناسایی نیازهای راهبردی صنایع بزرگ را برگزار کرده است.

علاوه بر این، در بازه زمانی 5 ماهه اول سال جاری  در حدود 250 نیاز فناورانه به این مرکز منعکس شده است تا برای ارائه راهکار به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شود. در سال گذشته نیز   این مرکز 420 نیاز فناورانه را به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور معرفی کرد.

تعداد کل نیازهای فناورانه عرضه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه راهکار و پاسخ‌های فناورانه به صنایع و شرکت‌های بزرگ از 670 نیاز فراتر رفته است. عقد قرارداد حول همین نیازهای معرفی شده نیز می‌تواند یک بازار بسیار مناسب برای محصولات و خدمات دانش‌بنیان فراهم کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
نیازهای فناورانه پتروشیمی در عسلویه بومی‌سازی می‌شود
نیازهای فناورانه پتروشیمی در عسلویه بومی‌سازی می‌شود
97/09/19 - 11:22
بخش دانش‌بنیان به طور مستقل فعالیت خوبی داشته و آن را تقویت خواهیم کرد
بخش دانش‌بنیان به طور مستقل فعالیت خوبی داشته و آن را تقویت خواهیم کرد
96/03/01 - 22:52
 جهش کمی و کیفی شبکه‌آزمایشگاهی در سال جاری پیش‌بینی شده است
جهش کمی و کیفی شبکه‌آزمایشگاهی در سال جاری پیش‌بینی شده است
96/01/16 - 11:57
بیشتر بخوانیم